Koningsdag!

29 april 2024 - Oslo, Noorwegen

Afgelopen week heb ik heel hard geleerd voor een examen die ik vrijdag heb gehad. Het examen ging goed! Heb nog geen cijfer binnen, maar ik ben nu al heel trots op mijzelf dat ik een volledig examen in het Engels heb gemaakt. Het was een examen over cross-cultural communication, dus cultuur verschillen in de communicatie. Voorbeeld hiervan is dat in de Chinese cultuur is het niet normaal dat je direct "nee" zegt, maar in Nederland is dat meer normaal. Erg interessant en nu afwachten op mijn cijfer.

De dag na mijn examen was het koningsdag! In Nederland is het natuurlijk 1 groot feest, maar hier is het voor de Noren gewoon een normale dag. We hebben met alle Nederlandse vrienden een feestje gebouwd in Oslo. Dit was echt super super leuk. Na het feestje in de tuin zijn we vertrokken naar cafe Amsterdam in Oslo. Ze zaten al op de Nederlandse studenten te wachten :)

Met mijn Nederlandse vrienden op KoningsdagMet mijn Nederlandse vrienden op Koningsdag
Met mijn Nederlandse vrienden op KoningsdagNatuurlijk waren we allemaal lekker in het Oranje! Fantastische dag!

1. Ernst:
    30 april 2024
    Ik zie zelfs Rood-Wit-Blauwe vlaggetjes op de wangen!!
    Hoe leuk is dat. Noorwegen haald misschien z'n wenkbrouwen op maar wij Hollanders weten wel beter: Koningsdag is onze dag!!🏳‍🌈🧡
    Toppers zijn jullie!!

Jouw reactie