Oslo -> Bergen!

22 april 2024 - Oslo, Noorwegen

Donderdag ochtend (18 april) vertrokken ik en Joyce naar Bergen toe. Deze reis wordt door Europa gezien als een van de mooiste treinreizen... We vertrokken rond 9 uur en kwam al snel in een prachtige witte wereld. Ik dacht dat alle sneeuw al een beetje vertrokken was, maar dit bleek niet zo te zijn! De trein had een restaurant waar je wat kon eten en had een goede plek waar je kon zitten. Hieronder een aantal foto's van wat we onderweg zagen.

De treinreis naar Bergen toeOnderweg naar BergenTreinreis naar Bergen

Hier zaten we even in het restaurant te genieten van een kopje koffie.

In de trein naar Bergen toe

Eenmaal aangekomen hebben we eerst ons hotel opgezocht en vervolgens zijn we na het eten de stad in getrokken. Hier zagen we de bekende gekleurde huizen. We hebben in de stad rond gelopen, maar het was best fris dus na een tijdje weer vertrokken naar het hotel.

Mooi huis in BergenGekleurde huizen in BergenGekleurde huizen in BergenKerk in Bergen

Vrijdag zijn we een boottocht gaan maken door de Fjorden van Bergen. Dit was echt prachtig, maar helaas was het niet zo mooi weer. Mooie ervaring om mee te maken.

Boottocht door Fjorden bij BergenBoottocht door Fjorden bij BergenBoottocht door Fjorden bij BergenGekleurde huizen in de Fjorden van BergenBoottocht door Fjorden bij Bergen

Boottocht door Fjorden bij BergenBoottocht door de Fjorden bij Bergen

We hebben heel veel gezien in Bergen en de dag erna vertrokken we weer richting huis. Vanwege een tunnel storing ging de terugreis niet zo goed. We hebben ongeveer 5 uur moeten wachten in de trein totdat de storing was opgelost. We zouden rond 7 uur aankomen in oslo, maar uiteindelijk waren we er om half 1 's nachts. Dit was erg jammer, maar we waren heel erg blij dat we thuis waren. Zondag hebben we daarom ook lekker uitgeslapen en in het mooie weer nog een rondje gewandeld. Helaas ging Joyce rond 6 uur richting huis, maar ik heb echt een hele leuke week gehad met haar. Nu is het tijd voor studie, dus even afgelopen met de reisjes :)

1. Joyce:
    22 april 2024
    Het was een fantastische week die helaas supersnel voorbij vloog! We hebben mooie herinneringen mogen en kunnen maken!
    Bedankt hiervoor 🫶

Tot snel!
  2. Ernst:
    25 april 2024
    Kijk nou toch,die foto's..
    De een nog mooier dan de ander, kleurrijk, mooie natuur en natuurlijk twee heel stoere meiden!
    Dat ene huisje midden in de sneeuw, ik vraag me echt af hoe die mensen daar leven, pittig hoor.
    Leuk dat je de reis in kaartvorm erbij hebt gedaan, dat geeft een mooi beeld hoelang de reis is, en ook hoe mooi die inderdaad moet zijn, dwars door de bergen.
    Nog een paar weken, dan gaat voor ons ook de reis beginnen.
    We kunnen niet wachten..spannend.
    Tot snel lieve Merel😘
  3. Corstiaan Kleijwegt:
    26 april 2024
    Lieve Merel. We hebben de foto's bekeken van de reis naar Bergen. Wat een belevenis. Een ervaring voor je leven. Geniet nog maar even van de laatste weken en om je studie goed af te ronden. Met ons is het goed. Mijn behandeling in het ziekenhuis is goed verlopen. We gaan uitkijken naar onze reis in juni naar Istrie. Veel plezier nog en tot gauw.
    Groetjes en een dikke kus van opa en oma Kleijwegt

Jouw reactie