Vriendinnetje op bezoek

17 april 2024 - Oslo, Noorwegen

Maandag om half 11 is mijn lieve vriendin Joyce gekomen naar Oslo toe. Ze blijft een weekje in Noorwegen en Donderdag zijn we van plan om naar Bergen te vertrekken. Nadat we maandag de spulletjes bij mijn huis hebben neergelegd, zijn we vertrokken naar het centrum van Oslo. Ik heb haar het Operagebouw laten zien en vervolgens zijn we op een boot gestapt richting Slemmestad. Deze boottocht was heel mooi om een groot gedeelte van de Fjords te zien. Daarnaast zat het weer ook echt heel erg mee!

Op de boot naar SlemmestadOp de boot naar Slemmestad

Op de boot naar Slemmestad

Dinsdag stond een hike naar het Viewpoint Vetakollen op de planning. Dit was in totaal ongeveer 3 uur lopen, maar wel echt stijl om hoog soms. Toen we boven waren hadden we echt een prachtig uitzicht over alle bergen heen. We hebben toen 10 minuten pauze gehouden voordat we weer naar beneden vertrokken. Naar beneden ging natuurlijk veel makkelijker, maar moesten wel oppassen waar we liepen.

Bij Vetakollen viewpoint

Hiken in Oslo naar het Vetakollen viewpoint

Bij Vetakollen viewpoint

Nadat we terug waren hebben we lekker gegeten bij Olivia, leuk plekje aan het water. In de avond hebben we met mijn huisgenoten gekletst en TV gekeken. Na een tijdje kwamen we via vrienden er achter dat het Noorderlicht 15 minuten van ons huis te zien was. Dus rond 12 uur trokken wij onze schoenen aan en vertrokken we naar de Sognsvann. Hier zagen we het prachtige Noorderlicht!

Noorderlicht bij Sognsvann

Noorderlicht bij Sognsvann

Ik heb het Noorderlicht nu 3 keer gezien, maar het blijft voor mij echt fantastisch om te zien. We stapte daardoor rond 3 uur in bed, dus vandaag even rustig dagje.

Vandaag is het woensdag en zijn we van plan om nog even richting de winkels te vertrekken in het centrum. Morgen om half 9 vertrekken we richting Bergen! Dit is ongeveer 7 uur met de trein, maar blijkt de mooiste treinreis van Europa te zijn. In bergen blijven we tot zaterdag en zondagavond vertrekt Joyce weer richting Nederland. Er komen dus nog heel veel leuke dingen aan!

1. Ernst:
    17 april 2024
    Het is toch niet te geloven, weer het noorderlicht! De foto's zijn wederom fantastisch, ik geniet ervan, net als alle andere plaatjes.
    En wat tof Joyce bij jou is! Super gezellig natuurlijk 😊🥳. Goede beslissing.
    Morgen de grote mooie treinreis, weer zo'n herinneringsmoment. Fototoestel maakt overuren,📸.
    Jou kennende krijgen we daar nog wel iets van te zien.
    Ladies, geniet van alle mooie momenten.
    Liefs uit Hillegom (waar het vandaag met bakken uit de hemel kwam).
  2. Joyce:
    19 april 2024
    Ik heb tot nu toe ontzettend genoten! De laatste paar dagen gaan we er nog wat moois van maken :)

Jouw reactie