Weekje Nederland

3 april 2024 - Oslo, Noorwegen

Afgelopen week was er in Noorwegen de paasvakantie. Ik had een week lang geen school, dus besloot ik voor een paar dagen terug te keren naar Nederland. Dit was heel erg fijn. Ik heb mijn familie weer gezien en veel kunnen vertellen over Noorwegen. Tijdens familie bezoeken kreeg ik vaak de vraag "Heb je nog een studie?". Deze vraag is heel erg verklaarbaar :)

Dus ik zal even wat over mijn studieleven in Oslo vertellen. Ik volg op dit moment twee vakken:

1. Webpublishing and information architecture

Bij dit vak ben ik bezig met een website maken door middel van codering. Ik ben nu bezig met een lay-out en moet eind mei een volledig, goedwerkende website inleveren.

2. Cross-cultural communication

Bij dit vak leer ik veel over communiceren met verschillende culturen. We behandelen theorieen hoe je landen goed kan vergelijken en hebben soms een gastcollege. Laatst vertelde een Noor die gewerkt had bij de Chineese ambassade hoe de business cultuur daar is. Dit is heel erg interessant en ook nuttig voor het dagelijks leven.

Eind april rond ik vak 2 af en begint het derde vak (ook de laatste) "Technology and society". Waar dit over gaat weet ik nog niet. Ik heb ongeveer 2 dagen school en 5 dagen weekend :) Het is heel veel zelfstudie thuis en dit plan ik allemaal om de leuke dingen heen. Met deze vakken haal ik punten en daardoor kan ik volgend jaar gaan afstuderen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In Nederland heb ik heel erg veel genoten. Toen ik eenmaal geland was vloog ik de snackbar in, omdat ik dat wel heel erg gemist had. Ik ben 4 dagen in Hillegom gebleven (waar mijn lieve familie woont) en vervolgens naar ons appartement in Assen gegaan. Ik heb heel veel lekkere dingen gegeten en heb een traantje gelaten toen ik gister weer naar Oslo vertrok.

Nu ga ik weer genieten van de tijd hier en eind mei is dan mijn studie afgelopen. Na de studie komt Cornee naar Oslo toe en wil ik graag een maand met de auto door Noorwegen reizen! Ik hou jullie op de hoogte...

1. Irma:
    3 april 2024
    Fijn dat je hier even aanwezig was Merel. We gaan je weer zien in Mei..tot dan kijken we uit naar je reisverhalen❤️
  2. J.A. Kleijwegt:
    4 april 2024
    Heel erg gezellig dat je er een paar dagen was! We hebben mooie foto's gemaakt in Keukenhof. Groetjes en tot 30 april in Oslo!
  3. Josien van Leeuwen:
    5 april 2024
    Lieve Merel. Opa en ik vonden het heel fijn om jou weer in de armen te sluiten. Fijn dat je nog een toelichting geeft over je studie. We zijn wel benieuwd wat je er aan hebt in je vervolg studie. Maar dat is voor later. Eerst dit maar afronden. We wensen je nog een heel leerzame en fijne tijd toe. Kus op en oma.xxxx
  4. Ernst:
    6 april 2024
    Owwww, wat was het weer fijn om jou weer in Hillegom te hebben. Eindelijk een echte knuffel, daar kan toch niets bovenop!
    Gezellig weer aan eten aan tafel, onderuit op de bank, de vele verhalen over alles wat je beleefd hebt.
    En ook nog bij oma die jarig was een (ge)bakje doen.😊.
    Ik vond het best wel spannend toen je alleen het vliegtuig in ging. Hey piloot, voorzichtig met m'n dochter hé...
    En inmiddels gewoon weer thuis in Oslo, de eerste sneeuw in april heb je alweer gehad, zo grappig, wij hier met 23 graden.
    Lieve schat, veel succes met de studie en geniet van de mooie momenten.
    Kus, papa.😘😘
  5. Corstiaan Kleijwegt:
    11 april 2024
    Hallo Merel. Opa en ik hebben zojuist je laatste verhaal gelezen. Fijn dat je ook nog iets vertelde over je studievakken. We waren ook blij om je voor even weer in onze armen te sluiten en we wensen je nog een goede laatste periode toe. Geniet er vooral van, want het is een belevenis voor je leven. Gisteren nog even met Cornee gebeld om te horen hoe het hem vergaat nu je weer terug bent in Noorwegen. Nou, hij redt het wel hoor, maar hij kijkt ook uit naar je terugkomst. En dat is te begrijpen. Zojuist heb ik het ziekenhuis aan de telefoon gehad met informatie voor mijn behandeling. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar we kijken ook uit naar de reis die we gaan maken naar Istrie, die langzaam dichterbij komt. Verder is alles hier okee. We hebben genoten van de muziekuitvoering van mama. En dat Roan het ook zo leuk deed. Nou, weer genoeg gekletst. We wensen je nog een leuke 2e periode toe. Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Lieve groeten en een dikke kus van opa en mij.

Jouw reactie