On the road in Norway

18 juni 2024 - Lærdalsøyri, Noorwegen

Donderdag (13 juni) zijn we vertrokken van de camping. In de ochtend hingen er nog prachtige wolken in de bergen en dit gaf een mooi gezicht. We reden deze dag naar Roros, plaatsje richting Zweden toe. Dit is een mijnstad en hier hebben we op een vrij simpele camping overnacht. Het weer zat niet echt mee toen we wilde gaan avondeten, dus zat ik in mijn jas te koken hihi. Het weer is sowieso erg wisselend. We rijden heel vaak naar de zon toe, dat is erg fijn. Maar soms hebben we ook echt veel regen en wind gehad op onze tent. Vannacht werd onze eerste nacht in de tent 😊

5400a66f-f1df-44aa-b9fb-bb2595726556Uitzicht vanuit de camping

We bleven maar 1 nachtje op de simpele camping, dus de dag erna pakte we alle spullen weer in. Omdat ik een half jaar in Oslo heb gewoond zit de auto echt prop en prop vol. Er kan echt niks meer bij en Cornee is degene die dit super goed elke keer weer inpakt. Vrijdag zijn we doorgereden naar Trondheim, erg ver naar boven. We wilde genieten van de Noorse natuur onderweg en hebben daarom 2 watervallen bezocht. Af en toe was het erg steil omhoog rijden, maar we hebben met onze auto gered.

IMG_9849IMG_9745IMG_9850

Hiervan zijn de prachtige afbeeldingen. Eenmaal aangekomen in Trondheim hadden we een totaal andere camping dan die 2 daarvoor. Hier bleven we dan ook 2 nachten. De camping lag aan het water en we hadden echt geluk met ons plekje. Het werd bijna niet donker deze dagen, dus we hadden gelukkig oogmaskers meegenomen. Echt fantastisch plekje. Na het rijden hebben we een biertje gedronken op de camping en genoten van de zon.

IMG_9759IMG_9762

De dag na de rit (15 juni) hebben we de stad Trondheim zelf bekeken. Het was echt een super mooie dag en we hebben even rond gelopen in het centrum. Aan het einde van de dag (3 uur) zijn we naar het zwembad/spa gegaan in Trondheim. Ze hadden ook een lekker buiten gedeelte en hier hebben we ons tot laat in de avond vermaakt. Terug op de camping kwam nog even een regenbui langs, maar al met al een prachtige dag.

IMG_9886IMG_9887

Vandaag (16 juni) zijn we weer vertrokken van de prachtige camping af. We zijn vertrokken naar Kristiansund (dus niet Kristiansand, dat ligt ergens anders). Vanaf Kristiansund zijn we naar de atlantische weg gereden. Dit wordt zo genoemd omdat het de vele eilanden van Noorwegen verbind. Dit was echt prachtig! Ik heb nog nooit zo’n mooie weg gezien….

IMG_9880IMG_9902ea3e8bb8-f203-4ad9-96a1-fd47d0a955fb9a05c7ee-439b-4eef-a6a2-8f1d8f18ddcfIMG_9890

Na deze weg zijn we doorgereden naar Midsund, hier hadden we een vrij basic camping. Hier ben ik tot het besef gekomen dat ik graag naar huis zou willen. Na een goed gesprek met Cornee hebben we besloten om een andere boot te boeken en richting Kristiansand te vertrekken. Hier vertrekt woensdag onze boot naar Denemarken (3uur varen). Ik heb zoveel gezien en zou graag nu thuis willen genieten en mijn familie weer willen zien. Cornee vond dit helemaal niet erg en we hebben al zoveel gezien van Noorwegen…

IMG_9944

Vandaag zijn we vertrokken richting Kristiansand, maar wel via de toeristische route om de mooiste gebieden mee te pakken. Hier een paar foto’s van een aantal prachtige hotspots die we onderweg tegen kwamen. De route was in totaal rond de 17 uur en we hebben vandaag 9 uur afgelegd, dus morgen gaan wij de rest rijden. Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verloopt :)

650f2fe1-8ef5-4807-83f7-ad09a56a897f1e0eb2e8-6161-41ea-a15b-a89e324748a3

1. J.A. Kleijwegt:
    18 juni 2024
    Wat een mooie plekken hebben jullie weer gezien. Nog veel plezier en tot snel!
  2. Ernst:
    18 juni 2024
    We kennen het gevoel, alle indrukken die je hebt opgedaan, al die ervaringen en superlatieven.
    En dan opeens....wil je naar huis.
    Verstandig dat jullie de boottocht naar een eerder moment hebben getrokken. Morgen de overtocht, ook altijd leuk.
    Geniet nog even,snuif nog even de frisse geur op, voor je het weet spreekt iedereen weer Grun om je heen 😊
  3. Greet:
    19 juni 2024
    Haha, op die camping in Röros zijn wij vorig jaar weggespoeld… En Atlanterhavsvegen is altijd zo supermooi! Leuk dat je dat nog allemaal hebt meegepikt. Goede reis en wel thuis!
  4. Corstiaan Kleijwegt:
    21 juni 2024
    lieve Merel. wij hebben je fotos nog bekeken nadat we terug waren van onze reis naar Istrie en Slovenie. Wij hebben ook heel erg genoten en hopen jullie snel te zien en een knuffel te geven. Liefs Opa en Oma xxxxxxx

Jouw reactie