Stockholm en Kopenhagen

7 juni 2024 - Mellbystrand, Zweden

Denk dat ik nog nooit zoooveeel gereisd heb in mijn leven. Afgelopen zondag ben ik naar Stockholm vertrokken met de trein. De treinreis was ongeveer 7 uur, maar dit vond ik helemaal niet erg. Eenmaal aangekomen was het al laat en vertrok ik naar mijn Airbnb. De volgende dag ben ik de stad ingetrokken. Eigenlijk had ik niet een duidelijke planning maar heb ik voornamelijk lekker rondgelopen. Er was veel te zien, echt een prachtige stad. De eerste dag het stadshuis, kerken en het paleis gezien…Het weer was echt heerlijk! Ik liep alle dagen in korte broek🙃

Stadshuis van StockholmSt Clara Kerk in StockholmStraatje in stockholmStorkyrkan Kathedraal

Stockholms paleis
De dag erna had een paar dingen op de planning staan. Namelijk de begraafplaats van Stockholm, omdat deze beschermd is door unesco. Het was echt een prachtige begraafplaats midden in de stad, ook Avicii is hier begraven.

Skogskyrkogården (begraafplaats)Skogskyrkogården (begraafplaats)
Na een mooie wandeling vertrok ik naar het fotograaf museum. Dit was heel erg mooi en heb ik mij een paar uurtjes vermaakt. Een serie die ik heel erg mooi vond heten “Where the world is melting”. Dit heeft een fotograaf genomen met het thema klimaatverandering.

Fotografiska Museum Stockholm“Where the world is melting”

In het restaurant van fotograaf museum was een heel mooi uitzicht over Stockholm.

Stockholm vanuit fotograaf museum
De dag erna vertrok ik naar Kopenhagen om Cornee te ontmoeten. Dit was super leuk! Rond 6 uur kwamen we allebei aan in Kopenhagen en vanaf hier vervolgen we onze reis. We hebben tot 27 juni om ons te vermaken in Noorwegen. Eerst bleven we 1 dag in Kopenhagen en hier hebben we voornamelijk rustig aan gedaan.

Kopenhagen

Ik schrijf dit nu vanuit de auto. We hebben nog ongeveer 2,5 uur te rijden en dan arriveren we in Oslo :) Er komen nog hele leuke dagen aan, dus hou het vooral in de gaten.