Vertrek uit Oslo, op naar de natuur!

11 juni 2024 - Dovre, Noorwegen

We zijn vrijdag 7 juni in 1 dag doorgereden naar Oslo toe. Voor het eerst reed ik door een stad waar ik al een half jaar heb gewoond. Die avond hadden we direct nog een feestje bij iemand thuis. Dit sleurde mij terug in de bubbel waar ik een paar dagen erna uit moest stappen. Het voelt heel gek dat je in je eigen kring vrienden en in Oslo je zo een ander persoon voelt. Ik voel mij erg vrij, maar zodra ik toen naar mijn vriend keek voelde ik mij benauwd. Niet benauwd door hem maar meer hoe mijn leven straks gaat zijn. Ach de paar dagen in Oslo waren fijn… laatste paar spulletjes gekocht enzovoort. Toen begon het inpakken, wow wat kan je veel spullen verzamelen in een half jaar!!! Het was verschrikkelijk… de hele auto zat vol tot echt aan het dak hihi. En toen vertrokken we op zondag 9 juni…

Het afscheid was gek maar de meeste mensen zie ik nog in Nederland. Het was een dubbel gevoel maar wel te accepteren. Je weet al een half jaar dat dit eraan gaat komen, dus heb mij er een beetje op voorbereid.

Onze reis (zondag 9juni) vertrok als eerste richting Hammar. Klein dorpje aan het water en hier hebben wij even rond gelopen. Het was niet heel bijzonder maar wel een heerlijke pauze.

Kerk in Hamar

Lillehammer was de volgende stop en daar hebben we heerlijk genoten van de frisse lucht.

Foto in Lillehammer

De volgende stop was bij een prachtige unieke staafkerk in Ringebu. Dit zijn unieke kerken van Noorwegen volledig van hout, echt prachtig.

Ringebu Staafkerk
Hierna vervolgde we onze weg naar de camping waar we gaan verblijven. Ons plan was om te kamperen, maar we zagen bij deze camping ook een hutje waarin we konden verblijven. Aangezien het de eerste nachten 2 graden werd waren we er erg blij mee :) De camping staat midden in de natuur bij het Rondane Nationaal park.

Onze mooie auto in de natuurVerblijfplaats voor 4 nachten
Morgen aan het einde van de dag schrijf ik een nieuw verhaal over de afgelopen dagen.

1. J.A. Kleijwegt:
    12 juni 2024
    Mooi verhaal weer!
  2. Ernst:
    17 juni 2024
    Prachtige plaatjes maak je toy. Elke keer geniet ik ervan. En jij ziet er ook fantastisch uit bij het water.
    En dan dat mooie hutje, nou die had ik ook gekozen hoor, super gezellig en knus.
    Het afscheid is natuurlijk altijd pittig maar de herinneringen die zijn gewoon goud!!🫶

Jouw reactie