Iceland: day 1

11 maart 2024 - Mosfellsdalur, IJsland

Van het ene avontuur in Tromso, ben ik gister vertrokken naar IJsland.

Voordat ik daarover ga hebben ben ik eergisteren naar het skifestival gegaan. Dit was een super ervaring. Toen we aankwamen was er 1 groot feest gaande, die helaas wel grimmig eindigde. Ben er achter gekomen dat er ook een keer zijde zit aan het luxe leven van Oslo. Er wonen hier heel veel rijken (eigenlijk alleen maar) en daardoor draait alles om status. Na een tijdje ging Oslo oost Oslo west aanpakken door middel van meerdere gevechten (rijken tegen de “armen”). Na dit gedoe zijn we onze route vervolgt naar het schans springen, dit was zo indrukwekkend om te zien. Fantastische avontuur.

Skischans op het skifestival Oslo
Gister ochtend vertrok ik met 3 hele goede vriendinnetjes naar IJsland toe. Ons vliegtuig vertrok om 7 uur, dus zijn we om 4 van huis gegaan…

In het vliegtuig om 7 uur in de ochtend

Dat was erg vroeg maar alles maakte het goed… We landen om 10 uur in normale tijd en 9 uur in Reykjavik. We hebben toen de auto gehuurd bij de airport en hier willen we tot en met donderdag mee gaan rond reizen.

Auto gehuurd om IJsland goed te ontdekken
Nadat we de auto hadden wilde we de actieve vulkaan bezoeken. Dit werd echter niet zo gewaardeerd, dus we keerden terug en kwamen langs een warmwaterbron. Dit was fantastisch om te zien.

Warmwaterbron in ijslandWarmwaterbron

Vervolgens hebben we in Reykjavik rondgereden en een natuurpark vlakbij onze slaapplek. Hiervan een aantal foto’s.

Waterval in het nationaal park ThingvellirRijden door IJsland

Waterval in het nationaal park Thingvellir
Om 4 uur mochten we inchecken in onze stacaravan waar we verblijven. We verblijven midden in de natuur, echt fantastisch. De natuur is onze achtertuin. Nadat we beetje gegeten hadden wilde we eigenlijk naar bed, maar we probeerde het noorderlicht nog te spotten. Dit was een groot succes!!! Ik heb met echt trillende handen en tranen in mijn ogen dit mooie noorderlicht aanschouwt.

Noorderlicht in IjslandNoorderlicht in Ijsland

Noorderlicht in Ijsland
Prachtige dag afsluiting. We gaan komende dagen veel ondernemen in IJsland, dus hou mij blog in de gaten. Voor alle mooie foto’s kan je kijken onder het kopje “foto’s”.

1. Irma:
    11 maart 2024
    Prachtig avontuur., maak mooie herinneringen...😄

Jouw reactie