Iceland: day 2 and 3

12 maart 2024 - Mosfellsdalur, IJsland

DAY 2 – 11 March – The South Coast of Iceland

We vertrokken richting de Seljalandsfoss waterval in nationaal park Þingvellir. Dit was erg mooi en ongeveer 2 uur rijden. De route er naar toe was echt super mooi om te zien. Bij de waterval hebben we even geluncht en vervolgens door gereden naar de volgende.

Seljalandsfoss WaterfallSeljalandsfoss Waterfall

We hebben vervolgens de Skógarfoss waterfall bezocht. Hieronder zijn een paar prachtige foto’s van dat. Het was misschien wel de mooiste plek die ik ooit heb bezocht.

Skógafoss waterfall

We hebben na een tijdje ook nog naar boven gelopen.

At the top of the skógafoss waterfallAt the top of the skógafoss waterfall

Na deze watervallen vertrokken we naar de black sand beach Reynisfjara.

Black sand beachBlack sand beach

Na de black sand beach reden we omhoog om de Dyrhólaey te zien.

At the top of the mountain in DyrhólaeyAt the top of Dyrhólaey

Dit gaf een prachtig beeld maar was soms ook wel even spannend. We reden omhoog met ongeveer met 12% en hele scherpe bochten.

DAY 3 – 12 March - Golden Circle

De ochtend starten met veel sneeuw. Het had gesneeuwd vannacht waardoor we met de auto door de sneeuw reden. Dit gaf echt een heel mooi uitzicht.

Sneeuw uitzicht vanuit de auto

Vandaag willen we de Golden circle gaan afronden. De Golden circle bestaat uit nationaal park Þingvellir (waar we gister zijn geweest), de waterval Gullfoss en het geothermale gebied in Haukadalur met de geisers Geysir en Strokkur.

Voordat we daarnaar toe gaan zijn we eerst naar de Kerid volcanic crater lake gegaan. Dit was de krater van ongeveer 3000 jaar oude vulkaan.

Kerið volcanic crater lake

Nadat we deze krater hadden gezien vertrokken we naar de Geysir. The Great Geysir barst elke 8 minuten ongeveer uit met water.

The great Geysir in Haukadalur

Dit was echt fantastisch om te zien! Met zo’n grote kracht kwam het water naar boven toe en het water was tussen de 80 en 100 graden.

De laatste stop van de dag was de Gullfoss Waterfalls. Dit was echt ongekend prachtig! Hiermee hebben we alles van de Golden circle gezien.