Hiking!

18 januari 2024 - Frognerseteren, Noorwegen

Dinsdag 16 januari ben ik gaan hiken met ESN (erasmus student network). De hike begon om 17:00 in het plaatsje Frognerseteren. Het begon al snel heel erg hard te sneeuwen, wat een prachtig beeld gaf tijdens deze hike.

Super mooie hikeDe hike was in totaal 11 km, maar was nog best zwaar. Door de vele sneeuw dat is gevallen moest je veel meer je benen op tillen. Daarnaast ben je als Nederlander niet echt bergen gewend, dus zodra we erg steil om hoog gingen viel ik door de mand :). Voor de hike heb ik spikes onder mijn schoenen gebonden, om meer grip te verkrijgen bij de gladde stukken. Dit was echt een uitkomst, want hierdoor kon ik veel meer kracht zetten.

Naast deze voorbereiden had ik dikke skibroek en laagjes aangetrokken, omdat het -14 graden was. Na een half uur lopen was dit wel iets te veel van het goede en heb ik mijn handschoenen/sjaal in mijn tas gedaan. Daarnaast had iedereen een lamp op hun hoofd gedaan, zodat je kon zien waar je liep. Dit hielp veel want anders was het super super donker.

Lamp op je hoofd om te zien waar je loopt

Op de helft van de hike hebben we in een echt Noors huisje chocolademelk gedronken en genoten van een stukje pizza. Daarna probeerde we nog een groepsfoto te maken, maar zo te zien op de foto sneeuwt het heel erg hard.

Groepsfoto (geprobeerd) tijdens hevige sneeuwval

Het was super leuk om te doen, dus op naar de volgende hike!

1. Irma:
    Heel gaaf zeg..
  2. J.A. Kleijwegt:
    18 januari 2024
    Wat een geweldig avontuur en ook nog wel spannend zo in het donker, met al die sneeuw.
  3. Joyce:
    Super gaaf! Wat een ervaring 🤩
  4. Josien van Leeuwen:
    20 januari 2024
    Wat fantastisch om mee te maken. Mooie herinneringen voor later. Geniet maar hoor! Wij hebben ook sneeuw, naar vergeleken met wat jij beleefd stelt het niks voor. Toch genieten we daar ook al van. Het hoort toch een beetje bij de winter. Lieve groeten van opa en mij. En tot de volgende blog. Xxxx
  5. Opa Peters:
    21 januari 2024
    Jij beleeft nog eens wat, prachtig daar kan je later noch eens op terug kijken. Laat even weten wat Hiking is, mijn eerste gedachte was dat je ziek bent en continu de hik hebt, maar verder gelezen bemerkte ik dat het vermoedelijk te maken heeft stappen zoals wij dat kennen hier in Hillegom. Ik wens je veel fijne maanden. Kijk alstublieft goed uit. Groetjes, Opa P.